Bye bye Borlänge

Nu sitter jag o snörplar i mig min sista kopp kaffe innan avfärd. Bilen är fullpackad, oj vad man märker nu hur mkt kläder man har.. 11jackor.. o då är det bara höstjackor. Tur att inte jag o Happy flyttade ner samtidigt.

Nu börjar ett nytt kapitel i livet, i en annandel av Borås.

Hej

Hej då ICA

evy

Åre

ed

Jag saknar härliga soliga o helt underbara dagar så som det var i Åre. Tidiga morgnar med gröt, skidåkning med darrande ben, coca cola, skratt, mat i backen, vacker utsikt, härliga människor, fest, skratt, raggeklubb, Frida, Mr Happy, mer skratt o mysiga ÅRE! åh

25:e

En fin fin lön dampa ner på kontot, Gina Tricot invigde sin nya lokal, hm hade 10% o jag började äntligen packa inför flytten.

Igår klippte jag mig, inga stora förändringar, åt lunch med Anna o sedan jobbade stägning. Idag kom Kristina o hälsade på o vart mitt packsällskap. Imorgon vankas mitt sista jobbpass, sista dagen som Ica-Cindy.

Drive slow

I lördags kväll arrangerade jag knytkalas in my home med skr girlsen (Emelie räknas in i den gruppen) med respektive, Kevin tha man, Matte o så klart Mr Happy. Det vart en dunder trevlig sista helg tillsammans med god mat o mkt skratt. Kvällar man borde ha haft oftare egentligen.

Igår packade vi bilen o åkte ner till Borås, till internatet där Happy kommer tillbringa tiden tills vi skaffar oss något eget. Fin skola, dock låg den mitt ute buschen, närmaste mataffär låg en mil bort. Imorse for jag hemåt igen, ensam bil. Nu vet jag hur mammor känner sig när de lämnar sina barn.  Det gör lite ont ien

Shenna is

Tänkte att jag skulle kanske börja packa något, åker med Happy till Borås imorgon så då kanske jag kan få med mig lite saker, typ alla skor kanske. På tal om skor så kunde jag inte låta bli när jag fick syn på dessa idag + det var ett tag sedan någon fick följa med mig hem.
mm

ÅH O VAD JAG HOPPAS PÅ DENNA GODING!

MDM

• PLEASED
  • CHIRPY

• Både på Buda o Pest sidan

Dag 1
    Tåg, tåg, buss, flyg o så var vi i Braaatilslaava.
    jk

Skulle med långresetåget till Budapest men det gick inte förrens på kvällen så vi utforskade Braaatiislaaava en stund el två.

bb

Tillsist kom tåget o vi fördes mot Budapest medan kvälls mörkret larmslog landskapet. Budapest välkomnade oss med en böter i tunnelbanan men tills sist kom vi hem till en supé fin lägenhet.

Dag 2
    Shopping stog på schemat, jag köpte inget. Dock tog jag kort på fina gamla hus.
    b

Saluhallen till exempel o burgerking skyltar.

saluhallen

Vackra hus med vackra tak

saluhallenkj

Vi bode på Brat sidan o för att komma över till Pest sidan fick man vandra över vackra broar över brunt strömt flodvatten el som Jonna sa ån.

bro

Efter all shopping vandrade vi upp för berget på Pest sidan, det kändes!
    påvägruschebanajonnajkb

Väl uppe på toppen satte vi oss o käkade vindruvor o njöt av den vackra utsikten.vindruvor

Jag hade även inhandlat mig korv, mkt god korv.
    korvpåvägnerbb

Billigt vin

vinmera vinjonna

Vi skulle ut o äta med det slutade med ett flertal vinflaskor o tacochips ist.

Dag 3
    Kristins syster Hanna, som bor i Budapest hade skrivit ner en liten guidad promenad genom del av staden, första stoppet o även vår granne Basilikan el som jag kallade den Grande Basilikaa (med en gnytta italiensk tough).

basilika

Lekande barn. Det var fint väder o även otroligt varmt.
    bad

Parlamentet

parlamentetbb

På andra sidan "ån" såg man slottet.

b

"Grande Basilikan" o en av de bästa gatorna i staden.

basilika

Efter vår promenad tog vi tunnelbanan, nu var vi väldig noga med biljetterna måste jag meddela, vi åkte till Budapest största i finaste badhus el vad man nu kan kalla det. Efter en j¤&/ lång dryg kö kom vi in till badet o vi hann doppa oss en gång sedan ställde vi oss i en annan j%/# kö för att äta.  Jag åt gulash soppa för typ 20kr (NICE) med något konstigt lökbröd (inte lika nice).

lök

Kristin tog lasagne som var en jätte portion dock ger inte bilden rättvisa. matbadbad

Efter några timmar o när jg o Elina hade tröttnat på strömgången i ena poolen tog vi tunnelbanan hem igen för att göra iordning oss för kvällen. Vi nöjde oss även med 1 flaska vin den kvällen. Jag dock hade en korv kvar o även en öl.

ölölkorvkflickorna

Vi hamnade på fashion street med gullig servitör. elinakirremat

Efter den goda maten o jakt efter en pub mötte vi en konstig man som kunde lite lite svenska som visade oss till en klubb, nog en av de coolaste klubbarn jag sett. Bara toaletterna var något att hänga i granen!
    takväggflickornaekj

Mitt i klubben var det som en utegård med öppet tak som man såg himmelen o med träd, ljusslingor o livebandspelningeglas
    En av alla coola väggar

vägg

Stora lampskärmar hängde i det fria o husväggarna var ljustäkta med mönster.

himmel

Dag 4

Dagen började med att packa ner allt som Hanna ägde i resväskor o påsar o frakta över till Pest sidan. Tur att lägenheten var från början möblerad.

Medan Kristin fick åka taxi med alla grejer tog vi andra flickor en bakelse i stans vimmel.

Jag inhandla även något som inte var mat för första gången på resan. Så var det även lite acropatic på stan.gatan

Mat

mmt
    Vi åkte till ett av Budapest shoppingcentra, detta hade öppet mellan 0-24shopping

Älskade tunnelbana

tunnel

Sista kvällen o vi åt på fin italiensk restaurang.mat

Med målningar på taket, ps denna bild var meningen självupplösare på oss, dock välte den precis när den tog kort, men fin moppe.

takflickorna

Det är något med toaletter

kirre

Medan vi satt o åt kom världens åskväder o när den väl slutat spöregna var det alldels för lång kö till klubben so vi bestämde oss för att gå hem i dugget med blixtar runt om oss o Basilikan som ljuskälla.basilika

Dag 5

Tåg mot Bratislava, träd över spåret, försening försening, framme med tåget 13.50 o flyget skulle gå 14.45, tågstation o flygplats inte på samma sida stan, taxi taxi! Väl framme men då så klart försenat flyg. Kristin o jag sammanfattar dagen såhär

ek

Men vi kom till Sverige o Erik kom o hämtade oss. Vi körde förbi denna fina buss.bilpeace

Dont worry, be happy!

Kompis, det kommer gå bra nu

Äsklings Happy fick en plats på skolan!!!!! Så nu drar han redan ner till Borås på söndag. Så har vi även hittat en dunderfin lägenhet igen fast nu en 2:a o denna rockar fett! Fick även extra pass på ICA så jobb imorgon o på fredag o jag ska dema, dema ett helt kräftkalas. Så om ni inte har något för er kan ni allt komma till Ica Kvantum imorgon o på fredag så bjuder jag bland annat på fläderdricka o skagenrullar.
    evelina

Stay here

Dagarna bara tickar iväg o för tillfället ligger jag på 0 med saker jag borde göra innan flytten. Men jag hatar just sånna här stunder när man inte har någon koll o inget fixat, jag vill att det ska vara oktober/november o skolan går bra o vi har ett hem o allt har löst sig.. Fast vägen ska väl vara krokig, dest så krokigare väg desto bättre känns det att vara i mål, typ.

Fast mina dagar består mest med funderingar om framtiden så har jag haft väldigt fina stunder denna vecka också o det är ju bara onsdag! I måndags inhandla jag naturgodis, gott. På eftermiddagen åkte vi ett gäng till Torsång o käkade glass i solen o sedan på kvällen laga Mr Happy middag åt mig, lasagne, vin, tända ljus o film. På tisdagen ringde de in mig från ica så jag jobbade 4timmar, sedan how i meet you mother med Happy o pizza. Idag vankas det jobb, stängning, inte alltid det roligaste..

Lagrad

Hemma igen o äntligen börjar mina fötter lägga sig, såg ut som en tant igår, uppsvälld som en seriefigur, vilken syn! Nu är även ett jobbpass avklarat, lite ont gjorde det att åka till jobbet när solen sken så varmt o skönt idag men man får tänka söndag, 100 ob, måste ha pengar o så är det bara 2 pass kvar nu, bara stängningar, bara en massa ob, nice! Igår fick jag veta att jag inte fick den dunder braiga fina lägenheten.. Så fortsätter att leta. Fast jag fick en sådan bra nyhet igår att det gör inte så mkt med lägenheten. Mr Happy, impulsernas man har ringt o donat i veckan så han är nästan säker en plats på folkhögskolan i Borås, han kommer kanske tillomed flytta ner dit tidigare än jag. Det finns ingen som gör mig lyckligare!

Budapest inlägg dyker upp när jag har tid el när det är tråk väder ute. Peace o god natt

Keep going

Buda

Nu el rättare sagt imorgon drar vi ett gäng på fyra tjejer ner till Budapest o kollar på pojkar i för små badbyxor. Nej då, ren slump att det är EM i simning samtidigt som vi ska entra staden men det blir nog nice vilket fall som helst, o så gör det ju inte så mkt det andra heller, ögongodis kan man ju inte riktigt få för mkt utav. Back on track på lördag. Mosning!

Power of love

Daniels mamma Kerstin o Tommy anordnade 100årkalas med 70-o 80-tals tema igår o med en stor suprise i baktanken. Suprisen var att alla fick hoppa på en buss utan att veta destination o som ledde oss alla till Stora tuna kyrka o brölllop. Vackert o fint o med tårar på kinden. Sedan fest hela natten lång!

KyrkanKyrkanKrykanKyrkanKyrkanFestFestFestFestenFestenFestenFestenFestenFestenFestenFestenFestenFestenFestenFestenFwstebFestenFesten

To the future

För första gången på ett tag så har jag varken feber, ont i huvudet eller magen eller känner yrsel, allt som behövs är lite kärlek o en dundrande fest o brollöp! Förrutom att det gör lite ont i bröstet varje gång jag blir påmind av Borås, jag borde vara en av världens lyckligaste personer just nu, åh jag blir lite arg på mig själv,  men när allt har löst sig o allt är fixat o ordnat så kan jag kanske börja bli lite lycklig. Nu får det göra lite ont..

Lisebergbanan

Best of you

Regn, hela bilfärden ner till Götet regnade det o värre vart det när vi väl kom fram, så vi fick lov att hyra en stuga ist för att tälta. Inhandlad pizza, rosevin o sunesommar, en nice första kväll.
    daDa

Även dagen efter regnade, vackra Göteborg.
    götet

På eftermiddagen möte vi upp Daniels halvbror som pluggar o även jobbar i Göteborg, han hade även 2 vänner från Borlänge på besök, så det vart en kvälls/natt runda i Göteborgs clubliv.
    grabbseded

Tur så bodde Ricard endast 15min promenad från Liseberg så det vart en hel dag där under lördagen, tur så regnade det inte, endast en liten skvätt på kvällen. Balder var det bästa jag åkt!
    lise

Uppsvinget el gungan som jag kallade den, har nog aldrig haft en sådan hög puls innan avfärd.yeahDa

Dagen efter åkte vi vidare mot Malmö o även bättre väder. Daniels morfar Henric välkomnade oss med en  varm famn o vacker utsikt.
    Malmömalmöö
    Söndagen spenderades med att inhandla mat, slappa o kolla på film men dagen efter for vi till golfbanan, jag gick med 2hål sedan entrade jag malmö city
    da

Så här såg nästan hela malmö ut, lyftkranar o rivna hus.

malmömalmöturing

På kvällen tillbringade vi hemma hos Daniels morbror, grillning o bad.

evysimon:):)evyevy

Sista heldagen i Malmö o vi gick genom fina parker, köpte färsk fisk hos fiskarna, gick strandpromenaden o käkade glass
    henric daniel
    Henric
    henricevy
    Vi hälsade på hos Zlatan, dock var han inte hemma.

zlatanbadadanielöresunddaiel

Dagen efter åkte vi ifrån Malmö o mot Ullared, dock hann vi bara vara där en liten stund sedan fick vi åka vidare mot Borås o Borås sjukhus. Så klart att Evelina ska bli sjuk!

Men det gick bra o vi kunde senare på kvällen åka hem till Mormor o Morfar där det väntade efterlängtat o fruktansvärd god mat.

En semester att minnas! En underbar vecka!

Antagen

Det vart visst Borås

Ja, jag älskar cyperlink youcam!

edededed

Hälsningar från buschen

Nu sitter jag här o knaprar pencelin, bra Evelina! Alltid något fel. Men nu är vi hemma o myser hos mormor o morfar o mamma som även är här o imorgon drar vår kosa vidare hemmåt mot Borlänge.

ps, Malmö var fiint.

Hääälsningaar från Malmöö

Efter ett par regninga dagar i göteborg, nej förresten det regnade endast under kvällen på lördagen så vi passade på att ta en heldag i Liseberg, annars så regnade det heeela pip pip tiden! Men nu befinner vi oss i Malmö stad o har en väldig fin utsikt på bland annat Öresundsbron o Turning Torso, o det regnar inte! Idag ska mr Happy ut o spela golf o jag tänkte mer gå en liten upptäcksfärd i Malmö.